2017. június 5., hétfő

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Kb. 50 éve olvastam, és most újra, hogy Zsindivel beszélgethessek róla. 3 nap alatt felfaltam, és közben azon gondolkodtam, hogy még nekem is elég sok, bár kikövetkeztethető ismeretlen szó van benne. De nagyon olvasmányos: mindenki megkapja a magáét, - a fiúknak harc, kaland, hősiesség, kiskamasz fiúknak apródok, lányoknak, nőknek szerelem, gyerekek, anyaság...

A lényeg persze a hősiesség és a hazaszeretet. Egyébként valóban elképesztő, hogy a vár 2000 fővel, akik közül 1000 sem volt katona, képes volt visszaverni egy, a történészek szerint 20-40 ezres, Gárdonyi szerint 100 ezres török sereget.

Nagyon mesterien ötvöződik a történelem és a fantázia: a gyerekrablás, a Gergő - Vicuska szerelem, a gyűrű, Sárközi és Jumurdzsák úgy simul a történetbe, hogy fel sem merül, így volt-e a valóságban. Kicsit utána olvastam: Bornemissza Gergely pl. kétszer nősült és 6 gyereke született.

Várom a beszélgetést Zsindivel!!!

A Fábry Zoltán által rendezett film itt online megtekinthető.
A könyv is letölthető a MEK-ről.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése