2019. május 1., szerda

Dermedt szív - 1992.

(Kissé spoiler) Francia romantikus dráma, Claude Sautet rendezésében, aki 19 filmet készített 2000-ben bekövetkezett haláláig, de én ebből csak ezt az egyet láttam. Majd igyekszem.

Elolvastam egy kritikát (Snéé Péter, Magyar Szemle), de én nem érzem sekélyesnek vagy sznobnak a filmet, és azt sem bánom, hogy a vájt fülű középosztálynak szól, nem is értem, ez miért lenne baj. :) Komolyzenész körökben vagyunk, 2 együtt dolgozó hegedűkészítő és javító, kettejük tanára és mentora a házvezetőnőjével, egy fiatal hegedűművész, annak menedzsere és egy könyvtárosnő alkotja a szűk szereplőgárdát. Persze vannak még más szakemberek és zenészek is a háttérben. 

Dermedt szíve Stephane-nek van, aki kiváló szakember , de nincs érzéke az emberi kapcsolatokhoz, beszűkült a magánélete, csak üzlettárásával, kuncsaftjaikkal és volt mesterével, Lachaume-mal tartja a kapcsolatot. Társa, Maxime (André Dussollier) egyszer csak beavatja magánéletébe: elhagyja a feleségét egy fiatal hegedűművész, Camille kedvéért. 

Camille (Emmanuelle Béart) együtt él vele, de gyorsan beleszeret a szemlélődő, udvarias, kifogástalan modorú, ámde érzelemmentes férfiba, aki előbb akár el is csábítaná, de aztán rájön, hogy érzelmek nélkül ennek semmi értelme. Ezzel jól megalázza a nála sokkal vonzóbb, fiatal nőt, aki majdnem belebolondul az elutasításba. Az üzleti kapcsolat megszakad a két férfi között, eltelik 8,5 hónap, mire mindannyian összetalálkoznak. Az idő nem oldott meg semmit.... Stephane életfilozófiája meginogni látszik, de ez már nincs hatással a történtekre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése